Header Ads


 
اجمل ما شافت عين يا حبيبي انا
صور البوم تامر حسنى يا واحشنى




نقابة الاطباء تبدأ صرف 3000 جنيه لأسر شهداء ثورة الشباب

القاهرة - أ ش أ
قال الدكتور عبد القادر حجازى أمين عام لجنة الاغاثة الانسانية بنقابة أطباء مصر، إن اللجنة بدأت في صرف الاعتمادات المالية للتعويضات العينية، مليون جنيه، التي قررتها لأسر شهداء (ثورة الشباب) التى اندلعت 25 يناير/كانون الثاني 2011 بواقع 3000 جنيه لكل شهيد، فيما أكدت النقابة العامة للأطباء مشاركتها مع منظمة الصحة العالمية والعديد من الجمعيات والنقابات لتقديم المساعدة الإنسانية والطبية للشعب الليبى الشقيق فى محنته الحالية.
وأشار حجازي في تصريح له الاثنين، إلى أن أموال التبرعات التي تقدمها لجنة الاغاثة الانسانية هي من تبرعات المواطنين وليس من ميزانية النقابة.
من جانبه، أوضح د. مصطفى الزغبى المدير العام، بأن اللجنة كانت قد قامت بامداد المستشفى الميداني بميدان التحرير بمستلزمات طبية عبارة عن شاش وقطن وأدوية ومضادات حيوية لنزلات البرد، كما صرفت اللجنة أدوية وخيوط جراحية وشرائح ومسامير لمستشفيات الهلال الأحمر والمنيرة وباب الشعرية لعلاج المصابين في الأحداث.

تجمع مئات من أفراد الشرطة أمام الداخلية لإعادتهم للعمل بعد فصلهم

القوات المسلحة: من يعثر على سلاح أو ذخيرة ويسلمها لن تتم محاسبته


القاهرة - أخبار مصر، أ ش أ
ذكر التليفزيون المصري في نبأ عاجل الاثنين، أن القوات المسلحة أكدت أن كل من يعثر على سلاح أو ذخيرة ويقوم بتسليمها لن تتم محاسبته.


يا واحشنى تامر حسنى 

ايام زمان لتامر حسنى






 

تامر حسني يؤيد شباب ثورة 25 يناير ويغني لشهداءها


 عدد المشاهدات 681

تراجع  تامر حسنى عن التصريحات التي أطلقها سابقاً وهاجم فيها المتظاهرين في ميدان التحرير ودعاهم للعودة إلى منازلهم ، حيث أكد أنه تم تضليله من الإعلام ومن بعض أصدقائه لكونه خارج مصر في تلك الفترة ، وأوهموه أن شباب الثورة ضد مصر ويعملون بأجندات خارجية ، ولكنه الآن عرف الحق ويؤيدهم تماماً في مطالبهم ، ويتراجع عن تصريحاته التي أساءت لهم سابقاً ، لأنهم شباب طاهر ونظيف .
يُذكَر أن تامر حسني أعلن تأييده لبقاء مبارك بعد الخطاب الأخير، وظلّ يبكي في اتصال مع القنوات المصرية مطالباً الشبان بالعودة إلى بيوتهم ، قبل أن يتراجع عن ذلك في اتصال تليفوني مع الإعلامي عمرو أديب يؤكد فيه أنه مع الشباب .
وفي ذات السياق نعى الفنان الشاب شهداء ثورة 25 يناير ، حيث قدَّم أغنية مِن كلماته وتأليفه ، أُذيعت أمس بالصوت فقط عبر قناته الرسمية بموقع اليوتيوب وتحمل اسم "شهداء 25" .



بدأ الفنان تامر حسني التحضير لطرح ألبوم غنائي جديد يضم مجموعة أغاني تتناول ثورة 25 يناير.
صور تامر حسني وألبوم لثورة يناير
وجاء في بيان من المكتب الإعلامي لتامر حسني وصل للصنارة نت نسخة منة ، أن الألبوم سيتم طرحه قريبا، وأن تامر يقوم حاليا بتنفيذ هذه الأغاني.

وسيضم الألبوم أغاني تتحدث عن الثورة وعن مصر والمصريين، وهو من إنتاج تامر حسني، وسيطرحه في أقرب وقت.

يذكر أن تامر قدم مؤخرا أغنية لشهداء ثورة 25 يناير، وهي من كلماته وألحانه، وحملت اسم "شهداء 25 


كليب تامر حسنى ثورة 25 يناير



رد: تامر حسني وألبوم لثورة 25 يناير

يسلمووو
يعطيك العافيه
ماننحرم من جديدك
ودي وتقديري 
قال تامر في الفيديو وهو يبكي: "أنا عارف إني ممكن أموت النهاردة، لكن مش زعلان منهم، ...أنا ماعرفش إيه اللي بيحصل بالظبط، في ناس طلبت مني أطلع أقول حاجات وأنا ما كنتش فاهم، قالوا لي اطلع قول كلمة وانقذ الناس، أنا كنت مخدوع، وكنت جاي النهاردة أقول لهم أنا كنت فاهم غلط، ومش زعلان منهم".
ومن جانبه كتب الناشط السياسي وائل غنيم : أرجوكم قولوا للشباب: التعرض لتامر حسني هو أكبر غلط، إحنا دلوقتي بنخلي كل واحد عايز يراجع نفسه يفكر ألف مرة.. كل واحد بينضم لينا مكسب
صور ضرب تامر حسني في التحرير فيديو ضرب تامر حسني في التحرير

تامر حسني ميدان التحرير
صور ضرب تامر حسني في التحرير فيديو ضرب تامر حسني في التحرير


بكاء تامر حسني 
في ميدان التحرير 

بكاء تامر حسني في ميدان التحرير 



تامر حسني في ميدان التحرير 


فوجئ المتظاهرون في ميدان التحرير الساعة الثالثة والنصف بعد منتصف الليل
بتامر حسني يعتلي المنصة ويريد 
توجيه كلمة اليهم ولكن رفض المتظاهرون اي كلمة من تامر حسني ورددوا 
هتافات وصافرات لكي يرحل من الميدان وحاول المتظاهرون الوصول اليه واجباره علي مغادرة المنصة 
ولكن الجيش قام بتفريقهم وتم توفير خروج امن لتامر حسني من الميدان 
ويرجع السبب للتصريحات التي اصدرها تامر حسني مؤخرا بضرورة رجوع المتظاهرون الي منازلهم 
مما اثار غضب المتظاهرون في ميدان التحرير 


شاهد فيديو تامر حسني وهو يبكي ويقول انه اساء الفهم 
وانهم اجبروه ان يصدر هذه التصريحات

  
صورة مي عز الدين وهيه بتبـوس تامر حسني+ فضائح مي عز الدين
دي بقه صورتين بس انما ايه في التمام شوف درجه الحب والرومانسيه والرقه كلها مع مي عز الدين وتامر حسني والاتنين ليقين على بعض والله يا جماعه

ودي اول صوره واول بوسه رومانسيهيا عيني عليك يا تيمو
فضائح مي عز الدين





دي بوسة بريئة من  مى الى تيمووووو





تنبيه يا جماعه الصور دي سكرين شوت من الفيلم انا مش مصممها وتاني حاجه البوسه دي مخطوفه اللي في الاول يعني بوسه على السريع تامر خطفها غصب عن مي علشان كانت عوزاه يبطء سرعه العربيه لانه كان طااااااااير والصور دي والله ماهي محطوطه علشان نشوه صوره حد دي صور عاديه وبتبين ان الفيلم قد ايه فيه رومانسيه بين الاتنين وانا عن نفسي من اكتر الناس اللي بحب تامر ومي ومش معقول اشوه صوره حد فيهم


شاهد ايضا لمى عز الدين
الفنانة مي عز الدين خطيبة زيدان
 
 مي عزالدين وإدوارد في برنامج دارك 

تامر حسني ما وراء الكواليس مع مي عز الدين روتانا
مي عز الدين.. حيلهم بيلهم كمان وكمان



 

تامر حسنى يداوى جراح مى عز الدين 

تامر حسنى يداوى جراح مى عز الدين
خالد فؤاد  ـ  خاص - نجح المطرب تامر حسنى فى اخراج الفنانة الشابة مى عز الدين من الحالة النفسية السيئة التى عاشتها طيلة الاسابيع الماضية بسبب الفشل الذريع الذى منى به اخر افلامها (حبيبى نائما) الذى استقبلته دور العرض السينمائى فى سباق عيد الاضحى الماضى وفشل فى تخطى حاجز المليون جنيه طيلة اسابيع عرضه مما ادى الى خروجه من السباق بسرعة مذهلة بعد ان كانت مى والشركة المنتجة له يراهنون على انه سيكون الحصان الاسود فى السباق .
تامر حسنى اصر على التعجيل ببدأ تصوير احدث افلامه (عمر وسلمى) الجزء الثانى بدعوى كما اكد للشركة المنتجة رغبته فى ان يكون فى مقدمة الافلام التى يستقبلها سباق الصيف القادم فى نفس موعد عرض الجزء الاول من الفيلم..
بينما اكد بعض العاملين فى الفيلم انه اتخذ قرار بدأ التصوير مبكرا لسبب اخر هو رغبته فى مساعدة مى عز الدين فى نسيان تجربتها السابقة خاصة انه كما هو معروفا عنها من الفنانات اللاتى يتأثرن بشدة حيال اى تجربة فشل تمر بها .
الفيلم بدأ تصويرمشاهده الاولى باحد مستشفيات الشيخ زايد ويدور موضوعه فى قالب مختلف عن موضوع الجزء الاول حول الصراعات والمواقف الكوميدية التي ستتولد من طريقة معاملة الأب عمر (تامر حسنى ) لابنته الشقية وزوجته الجميلة (مى عز الدين) في الوقت الذي يتعلق هو فيه بالفتيات الجميلات وتتوالى الاحداث .
الجزء الثاني من الفيلم يقوم باخراجه أحمد البدري وذلك بعد المشاكل التى طفت على السطح بين السبكى والنخرج اكرم فريد الذى تولى اخراج الجزء الاول وقيامهما اى السبكى واكرم بتبادل الاتهامات خلال الاسابيع الماضية كما انسحبت الطفلة منه عرفه (11 سنة) من الفيلم بسبب الاجر وتم الاستعانة بملك ابنة الفنان احمد زاهر بدلا منها كما يشارك فى الجزء الثانى مجموعة من الوجوه الجديدة مثل ميرهان مطربة ستار أكاديمى  وميريام جورج ملكة جمال مصر.
من المعروف ان تامر حسنى حقق فى الجزء الاول من عمر وسلمى ايرادات تجاوزت العشرين مليون جنيه وهو مافشل فى تحقيقه بفيلمه الاخير ( كابتن هيما)الذى عرض فى سباق الصيف الماضى وشاركه بطولته زينه .

مي عز الدين ترقص فى فرح شقيق تامر حسنى



فيديو خطوبة تامر حسنى
شاهد اندر مقطع فديو لحفل خطوبة تامر حسني وفضيحته اثناء الاحتفـــال

تامر حسني بيقول كلام خطير
الصورة المصغّرة
الصورة المصغّرة
تامر حسني - ضحكتها ما بتهزرش {من فيلم عمر و سلمى 2}

كليب تامر حسنى افتكرلي




صور خاصة لتامر حسني وانضمامه الى الجيش المصري !
بدات مؤخرا خدمة تامر حسني , في الجيش المصري , مثله مثل اي مواطن من ابناء شعبه . وياتي تجنيده بعد فترة الحبس والعقاب الذي حكمته به المحكمة المصرية في القاهرة لقانون التجنيد العام , بعد تهربه من الخدمة العسكرية وتزييف في الملفات الرسمية.



جدر الاشارة الى ان تامر حسني يمضي مدة تجنيده في الجيش المصري , تاركا اعماله الفنية جانبا حتى انهاء المهمة . وقد امر قائد المجموعة التي تجند معها تامر حسني , بان يقوم بقص شعره , ومنعه من ادخال الادوات التجميلية الى داخل حدود المعسكر حتى انتهاء فترة التجنيد. من الجدير بالذكر ان المغني هيثم سعيد كما تلاحظون في الصورة الثانية يخدم في الجيش المصري , وقد تم حبسه مسبقا لنفس الاسباب
صور صور اخت تامر حسنى 2010 w,v












صور صور اخت تامر حسنى 2010 w,v

ميار الغيطي
ميار الغيطي

ميار الغيطي | فيديو ميار اخت تامر حسني | صور ميار الغيطي

 


مصريات
ميار الغيطي المعروفة باسم ميار اخت تامر حسني بنت كاتب السيناريو محمد الغيطي ظهرت لاول مرة من خلال الدراما التليفزيونية في مسلسل بنت من الزمن ده و مثلت ميار الغيطي فيه دور اخت البطلة داليا البحيري وكان دورها فيه انها بنت تعيش في العشوائيات و بتضظر الظروف ميار الغيطي انها تتجوز من شاب فقير زيها و مدمن حشيش ومخدرات وبيبتزها ويسرق فلوسها .
ظهرت ميار الغيطي مرة تانية في مسلسل قلب ميت مع شريف منير و غادة عادل ومثلت ميار الغيطي دور حبيبة اخو شريف منير  ، اما اكتر ادوارها اللي علم جدا مع الناس لما عملت ميار اخت تامر حسني في فيلم كابتن هيما وكان دور ميار الغيطي فيه دور اخت تامر حسني و بنت مريضة و يتيمة وهو بيحاول يعالجها .
اخر اعمال ميار الغيطي مشاركتها في رمضان اللي فات في السيت كوم ” حرمت يا بابا ” مع هناء الشوربجي و حسن حسني ، وشاركت ميار الغيطي بصوتها مع الفنان سمير غانم في  كارتون فطوطة وتيتا مظبوطة

صور ميار الغيطي اخت تامر حسني في فيلم كابتن هيما

ميار الغيطي مع تامر حسني
ميار الغيطي مع تامر حسني
صورة ميار الغيطي اخت تامر حسني في كابتن هيما
صورة ميار الغيطي اخت تامر حسني في كابتن هيما
ميار الغيطي اخت تامر حسني في كابتن هيما

فيـــــلم نور عينى مشاهدة مباشرة  

الجزء الاول

الجزء التانى


تامر حسنى خجول من المعجبة على الهواء مباشرة





اغانى البوم تامر حسنى اخترت صح :

اخر لحظة

فداك

ضيعت وقتى معاك

صحيت على صوتها

احساسى

قفلت قلبى

تعرف بحلم بايه

يا واحشنى

ايه ده ده

اول يوم

يا انا يا مفيش

وقد استطعنا الحصول على كلمات اغانى البوم تامر حسنى الجديد اخترت صح 2010

يا واحشنى ياوحشنى وانت عنى بعيد هموت واخدك فى حضنى
مهما يحصل باردو قلبي روحو فيك
ياحبيبي انا كل همى انت عايش ازاى فى بعدى
نفسي بس لو مره اطمن عليك
***
اخترت صح
اخترت صح لما قولت هاسيبك
يعنى خلاص مبقتش حبيبك
ابعد وسبنى ارتاح من النهارده هاعيش مع غيرى
******
بحلم اية
تعرفي بحلم ايه دلوقت تعرفي بحلم ايه
بحلم يكون لي ابن منك نفضل نحضن فيه
نظرت عيونه تنسي الهم نحضونه ويفضل فينا يضم
شايفك اطيب اه واحن
*****
قفلت قلبى
قفلت قلبى خلاص….بعد ماكنت انا فتحه سبيل
لاقيت الحب خلاص….بعد ما كنت للناس اللى متعرفهوش بميل
*******
يانا يامفيش
ياأنا يا مفيش اصل معنديش فى الحب هزار
يا أنا يا بلاش ومتحسبهاش مفيهاش اعذار
عامة سوف يصدر البوم تامر حسنى اخترت صح الجديد 2010 فى هذا الشهر

تحميل البوم تامر حسنى اخترت صح 2010 ( فيلم نور عينى ) , اخر اخبار البوم تامر حسنى الجديد , موعد البوم تامر حسنى الجديد اخترت صح 2010


رغم السريه التامه التى يفرضها( تامر حسنى) على اغانى فيلمه الجديد (نور عينى ) مع منه شلبى واخراج
وائل احسان الا اننا استطعنا الحصول على كوبليه احدى الاغنيات التى يرددها تامر لحبيبته منه
فى الفيلم..والمشهد عباره عن لقاء لهما فى احد النوادى بعد فتره من الغياب مع بعض اصدقائهما
ولا يعرف تامر سبب هذا الغياب لذا يغنى لها (هعصر على نفسى ليمونه)..وهاقول عليكى مجنونه وسط تصفيق الحاضرين
كما يرقص تامر امامها وينتهى المشهد بابتسامه (منه) على كلمات الاغنيه.


.. كلمات اغنية اخترت صح..



اخترت صح لما قولت هاسيبك
يعنى خلاص مبقتش حبيبك
ابعد وسبنى ارتاح من النهارده هاعيش مع غيرى
بقالى سنين مستحمل والله كتر خيرى
ببقى فى حضنك وبتدورى على غيرى


دانا والله حالى بعدك احسن بكتير
وبنسى العذاب اللى شوفته معاك سنين كتير
متجيش تقولى نرجع تانى
دانا بعدك احلوت ايامى
وبديت ارجع لحالى وبدورعلى غرامى

ابعد وسبنى ارتاح من النهارده هاعيش مع غيرى
بقالى سنين مستحمل والله كتر خيرى
متجيش تقولى نرجع تانى
دانا بعدك احلوت ايامى

ومعاد نزول الالبوم بعد شهر
قريبا
صور فيلم نور عينى ( تامر حسنى ومنة شلبى ) 2010


كلمات اغاني الابوم

يا واحشنى


ياوحشنى وانت عنى بعيد هموت واخدك فى حضنى
مهما يحصل باردو قلبي روحو فيك
ياحبيبي انا كل همى انت عايش ازاى فى بعدى
نفسي بس لو مره اطمن عليك
***
اخترت صح


اخترت صح لما قولت هاسيبك
يعنى خلاص مبقتش حبيبك
ابعد وسبنى ارتاح من النهارده هاعيش مع غيرى
بقالى سنين مستحمل والله كتر خيرى
ببقى فى حضنك وبتدورى على غيرى

دانا والله حالى بعدك احسن بكتير
وبنسى العذاب اللى شوفته معاك سنين كتير
متجيش تقولى نرجع تانى
دانا بعدك احلوت ايامى
وبديت ارجع لحالى وبدورعلى غرامى

ابعد وسبنى ارتاح من النهارده هاعيش مع غيرى
بقالى سنين مستحمل والله كتر خيرى
متجيش تقولى نرجع تانى
دانا بعدك احلوت ايامى
******

بحلم اية


تعرفي بحلم ايه دلوقت تعرفي بحلم ايه
بحلم يكون لي ابن منك نفضل نحضن فيه
نظرت عيونه تنسي الهم نحضونه ويفضل فينا يضم
شايفك اطيب اه واحن
يا حبيبتي يا حبيبتي يا حبيبتي لما تبقي ام
حيبقى شبهي وشبهك
هيبقى عمري وعمرك
حيبقى روحي وروحك
وتجمعو بقلب ودم
*****

قفلت قلبى

قفلت قلبى خلاص....بعد ماكنت انا فتحه سبيل
لاقيت الحب خلاص....بعد ما كنت للناس اللى متعرفهوش بميل
لاقيت اللى قلتى كفايه ...انا الحب الحقيقى الاخير
بطلت احس بالوحده ....حتى لوكان جنبى ناس كتير

دلوقتى بعيش اجمل حياه.... بعد ماكنت مش فاهم معناها
جت علمنتى معناها ........ وحلفت لااكمل حياتى معها
*******

يانا يامفيش

ياأنا يا مفيش اصل معنديش فى الحب هزار
يا أنا يا بلاش ومتحسبهاش مفيهاش اعذار
أنا اللى اقول فين وامتى وانا اللى اختار

لو حد نداك اعمل مش سامع برضاك انا
قولت كلامى وده نظامى ومش باقى كلام
انا مش مضمون انا ممكن اقلب مجنون لو
شوفتك مع غيرى يا ويلك مش هابقى تمام

انا جيت خلاص راحت خلاص ايام زمان
ولا فى كلام ولا حتى سلام غير باستأذان
لا تقولى عشرة ولا قريبى هتلاقى جنانـــ

لو حد نداك اعمل مش سامع برضاك انا قولت كلامى وده نظامى ومش باقى كلام
انا مش مضمون انا ممكن اقلب مجنون لو شوفتك مع غيرى يا ويلك مش هابقى تمام

ومجرد نزول الالبوم هتكون الكلمات كاملة

تحياتى للجميع
كلمات البوم تامر حسنى اخترت صح 2010 كلمات اغانى البوم اخترت صح 2010




أغاني تامر حسني Mp3

احمد زكي

أمي

أنا شكلي ححبك

أوصف لك

اديتك فرصة

ارجعلي

أسماء الله الحسنى

اطلع من دول

اعتذري

الجنة في بيوتنا

الله يباركلي فيك

الهية

الوحدة بتقتلني

انا مش عارف اتغير

انا ولا عارف

انت اللي عملتي

انت حياتي

انت واحشني

انتي نسيتي نفسك

بعيش

بهون عليكي

تيجي ننسى

حاجات

حاسس بخوف

حب

حبيبي و انت بعيد

حرقة دم

حوصلك من فلم ظرف طارق

داري العيون

ديني و دينك

راحت حبيبتي

ربنا يوفقك

ريح بالك

سبحان الله

سهر النهار

سيب الحب

شهر رمضان

صاحبني يا ابويا

صوتك

عرفت اللي فيها

عيني في عينك

عينيا بتحبك

عيونه دار

فرصة اخيرة

قرب حبيبي

قولي بحبك

كل سنة و انت طيب

كل مرة

لا أنسى

لسا بحبك

لما بتكون بعيد

لو خايفة

لو عايز الخير

لو كنت نسيت




شركة عالمية تشترط إقامة تامر حسني بأمريكا لإنتاج ألبوماته


وأوضح تامر أن بنود العقد المطروح عليه تنص على أنه سيقوم بغناء أول ألبوم باللغة الإنجليزية والعربية معا، وأن ينتقل بمحل إقامته للولايات المتحدة الأمريكية، على أن تكون مدة العقد سنتان مقابل ستة ملايين دولار.
وأعرب تامر عن سعادته البالغة بهذا العرض، معتبرا أن أحلامه بدأت تتحقق، فقد كان من أهم طموحاته أن يصل بالغناء العربي للعالمية.
يذكر أن “تامر” سبق له تقديم أغنية “come back to me ” باللغتين العربية والإنجليزية كما قدم في ألبومه الأخير أغنيه Sweet melody” اللحن الجميل” التي غناها معه كريم محسن وحسام الحسيني.
كما قدم أغنيه just peace”" مجرد السلام” وهي تدعو للسلام بين كل شعوب العالم التي قدمها بثلاث لغات مختلفة “الفرنسية والإنجليزية والعربية ” وهي من كلماته وألحانه وغنائه، كما أعاد مؤخرا غناء أغنيه “هوتيل كاليفورنيا” لفرقة eagles التي قام بغنائها في حفلته الأخيرة بمارينا.
وقال تامر “أعتبر نفسي همزه وصل بين المجتمع العربي والمجتمع الأمريكي، بعدما بدأ الشعب الأمريكي يردد أغنياتي باللغة العربية، وهو ما اعتبره اختراقا من الفن العربي للمجتمع الغربي”.

كورس في الإخراج

من جهة أخرى، من المقرر أن يتوجه تامر حسني خلال الفترة المقبلة إلى الولايات المتحدة الأمريكية للحصول على كورس مكثف في مجال الإخراج، معتبرا أن طموحاته الفنية لن تتوقف على حدّ الغناء والتمثيل، ولكنه يرغب في التفوق الفني بشتى مجالاته.
وقد انتهى تامر مؤخرا من كتابه فيلم “عمر وسلمى 3″ والمقرر البدء في تصويره في أقرب وقت ممكن، الذي يشارك في بطولته مي عز الدين وعزت أبو عوف ومروى عبد المنعم، والوجه الجديد زين أمين ومهندس المؤثرات الصوتية أحمد عصام، والفيلم قصة تامر حسني وسيناريو وحوار أحمد عبد الفتاح ويخرجه محمد سامي مخرج كليب “تعرفي بحلم بإيه”.
وتدور أحداث الفيلم حول خطف أولاد عمر وسلمى في إحدى الدول، ويحاول تامر وزوجته العثور عليهم، وأثناء ذلك تقابلهم مواقف كوميدية عديدة.




صور من وراء الكواليس لتامر حسني في شيكامارا
هذه مجموعة من الصور لفيلم شيكامارا للنجم تامر حسني ومي عز دين في الكواليس ..


وراء الكواليس لتامر حسنى


وراء الكواليس لتامر حسنى


وراء الكواليس لتامر حسنى


وراء الكواليس لتامر حسنى


وراء الكواليس لتامر حسنى




تامر حسنى يدرس الاخراج في امريكا  ويتلقي عرضا من شركة عالمية لانتاج البوماته



تامر حسني


يتوجه تامر حسني خلال الشهر المقبل إلي الولايا ت المتحدة الأمريكية للحصول علي كورس مكثف في الإخراج السينمائي، حيث قرر أن يقوم بخوض تجربة الإخراج خلال الفترة المقبلة، ومن جهته أعلن تامر حسني أنه تلقي مؤخراً عرضاً من إحدي شركات إنتاج الألبومات العالمية لإنتاج ألبوماته المقبلة وتنص بنود العقد المطروح علي أن يقوم بغناء أول ألبوم تنتجه الشركة باللغتين العربية، والإنجليزية معاً، وأن ينتقل بمحل إقامته للولايات المتحدة الأمريكية علي أن تكون مدة العقد عامين في مقابل 6 ملايين دولار، كما انتهي تامر حسني مؤخراً من كتابة الجزء الثالث من فيلم «عمر وسلمي» ومن المقرر البدء بتصويره في أقرب وقت ممكن، يشارك في بطولة الفيلم كل من مي عز الدين، وعزت أبو عوف، ومروة عبد المنعم، والوجه الجديد زينة أمين، ومهندس المؤثرات الصوتية أحمد عصام، الفيلم سيناريو وحوار أحمد عبد الفتاح، وسيقوم بإخراجه محمد سامي في أولي تجاربه السينمائية بعد ما قدم من قبل عدداً من الكليبات من بينها «تعرفي بحلم بإيه» لتامر حسني، وتدور أحداث الجزء الثالث حول خطف أبناء عمر وسلمي في إحدي الدول ويحاول الزوجان العثور عليهم، وأثناء رحلة البحث يتعرضون للعديد من المواقف الكوميدية، جدير بالذكر أن الجزء الثاني من فيلم «عمر وسلمي» عرض العام الماضي من إخراج أحمد البدري، وتأليف أحمد عبد الفتاح، وبطولة تامر حسني، ومي عز الدين، وملك وليلي أحمد زاهر.

"صور" تامر حسني مع القذافي تثير غضب وسخرية الجمهور






الفن أونلاين:
استمرارا للهجوم الذي يتعرض له المطرب تامر حسني من قبل شباب الثورة المصرية تعرض مجددا لهجوم وسخرية ولكن هذه المرة  نتيجة التقاط صورة له وخلفه الرئيس الليبي معمر القذافي.
وقد انتشرت الصورة عبر المواقع المختلفة على شبكة الانترنت وظهر تامر فيها  وهو يرتدي نظارة، ومن خلفه صورة للقذافي ويشير إليها بيده مبتسمًا، وهو الأمر الذي اثار سخرية الجمهور حيث ظل البعض يذكره بما حدث له في ميدان التحرير إذ كتب أحدا ساخرا : "هو إحنا كل شوية هنجيبك مضروب من مظاهرة".
وكان تامر قد تلقي دعوة خاصة من الرئيس الليبي معمر القذافى في سبتمبر الماضي للغناء في العيد ال41 لثورة الفاتح العظيم، وأعرب وقتها عن سعادته بتلك الدعوة كما أعرب أيضا عن امتنانه العميق بالزى الرسمي الليبي الذي أهداة له القذافي بعد إحيائه الحفل.




افيهات مضحكه ايفهات للموبيل افيهات مضحكة افيهات مضحكه صور افيهات تامر ايفهات عن الزواج افيهات تامر حسنى صور افيهات جديدة افيهات صور افيهات بالصور
فى أحمد عبد الفتاح، كاتب سيناريو فيلم “عمر وسلمى 2″؛ الذي يقوم ببطولته المطرب تامر حسني والفنانة مي عز الدين، الاتهامات الموجهة للفيلم بأن بعض مشاهده مسروقة من الفيلم الأمريكي “9 شهور” الذي قام ببطولته روبين ويليامز.

واعتبر البعض أن المشهد الأول بالفيلم نسخة من مشهد الولادة في فيلم “9 شهور”، غير أن أحمد عبد الفتاح رفض الربط بين المشهدين، وقال لم أشاهد “9 شهور” ولا أعرف حتى قصته، ولو كنت شاهدته لاعترفت بالاقتباس وبأن ثمة مشهدا أعجبني في فيلم أجنبي ونفذته بطريقتي.

وأضاف لكني بالفعل لا أعرف شيئا عن ذلك الفيلم، وما قصدته هو أن يظهر تامر في مأزق بسبب ولادة زوجته وبسبب رغبته في عدم إنجاب بنات.

وردا على سؤال حول موقفه من تمسك تامر حسني بكتابة اسمه على أفيش الفيلم، باعتباره صاحب الفكرة، قال إن تامر صاحب فكرة “عمر وسلمى” منذ البداية، ومن حقّه أن يكتب اسمه عليها سواء كانت فكرة جديدة، أو قديمة ومكررة، بالإضافة إلى أن تامر أضاف كثيرا من الأفيهات على السيناريو أثناء العمل، والاتفاق من البداية كان على أن يُكتب اسمه على الأفيش.

وقلل سيناريست “عمر وسلمى 2″ من أهمية الاتهامات التي وجهت إلى الفيلم المتعلقة بأن قصته مكررة، وقال لم أدَّعِ أنني أقدّم فكرة جديدة أو “تيمة” غير مكررة، فأنا أعرف جيدا أن قصة الفيلم نوقشت في الأفلام كلها التي تعتمد على مشاكل الزواج.
اعتراف بتكرار القصة

ولفت إلى أنه كان مضطرا لتنفيذ تلك القصة، لأنه مرتبط بالجزء الأول من الفيلم بشخصياته الثابتة، لذا كان عليه التفكير في قضية تناسبهم وتتوافق مع نهاية هذا الجزء، التي تكللت بالزواج، موضحا أن نهاية الجزء الأول هي التي أوحت له بالجزء الثاني، خاصة بعد ارتفاع نسبة الطلاق بين حديثي الزواج، وهي مشكلة جيل كامل وليس عمر وسلمى فحسب.

واعترف عبد الفتاح بوجود إفيهات مكررة بالفيلم، غير أنه عاد وقال لكني قصدت ذلك لأربط بين شخصيات الجزء الأول والثاني، فتامر حسني كان يكرر “إفيهات” والده عزت أبو عوف، والذي بدوره كان يكرر إفيهاته التي ذكرها في الجزء الأول، وهذا ليس عيبا في تصوّري؛ لأنه يُشعر المشاهدين بأنهم لم يغادروا منزل عمر وسلمى، بعد انتهاء الجزء الأول، بل انتقلوا معهما إلى منزل الزوجية.

وحول اتهامه بتقليص مساحة دور مي عز الدين بالفيلم مقارنة بالجزء الأول، أوضح أن الجزء الأول كان لسلمى عالم خاص بها، أما في الجزء الثاني فقد دخلت عالم عمر، وأصبحت جزءا منه، فكان منطقيا أن تتضاءل مساحة دورها.

ودافع كاتب السيناريو عن تقسيم الفيلم إلى نصفين، الأول كوميدي والآخر رومانسي، وقال هذا الانقسام لم يكن مقصودا، لكنه طبيعي في أي فيلم كوميدي، إذ يمتلئ الجزء الأول بالإفيهات، حتى تبدأ المشكلة في الظهور بوضوح وتصل إلى الذروة ثم يأتي الحل. ومن المنطقي أن يغلب الجانب الرومانسي في الجزء الأخير وهذا ما حدث.

وفيما يتعلق بتحقيَق الجزء الثاني إيرادات أعلى من الجزء الأول، قال برجع السبب إلى ملك وليلى، ابنتي الفنان أحمد زاهر اللتين شاركتا في هذا الجزء، بسبب تلقائيتهما، وقد أكسبا الفيلم شريحة جديدة من الجمهور.
__________________

مقلب تامر حسن  لزينة
الصورة المصغّرة
رأى عمر مصطفي في تامر حسنى
الصورة المصغّرة

خدعة تامر حسني في ميدان التحرير


يبدو أنّ تامر حسني ما زال مصرّاً على إقحام نفسه بشتى الطرق في ميدان التحرير بعدما طُرد من هناك خلال الثورة. إذ لجأ إلى حيلة جديدة كي يتواجد في ميدان التحرير من خلال تركيب صور له بـ "الفوتوشوب". وسوف يستعين بها في كليبه الجديد الذي ينوي تصويره من ألبومه عن الثورة.


لكن محاولات تامر باءت بالفشل بعدما علّق كل من شاهد صوره بالقول "هي بالعافية مش عايزينك".
وكان تامر تعرض للطرد والضرب عند محاولته دخول الميدان بسبب تباين موقفه من الثورة منذ بدايتها.

بكـــــــــــــاء تامر حسنى في المظاهرات
ابل المتظاهرون بميدان التحرير الفنان تامر حسني بعبارات وصافرات الاستهجان، عقب ظهوره بنهم بميدان التحرير، وبلغت حالة الرفض ذروتها عندما حاول تامر ارتقاء مسرح الإذاعة الداخلية لإلقاء كلمة، حيث أصر المتظاهرون على نزوله ومنعه من الحديث.
وتدافع المتظاهرون حول تامر حسني، مما أسفر عن إصابة حوالي 7 متظاهرين، بحسب ما قاله الدكتور محمد البلتاجي القيادي الإخواني بحسابه الشخصي على موقع تويتر.
واضطرت قوات الجيش للتدخل وإطلاق أعيرة نارية في الهواء لتفريق المتظاهرين الذين تجمهروا حول تامر حسني، وقاموا بإخراجه من بين المتظاهرين.
يشار إلى أن تامر حسني تراجع عن التصريحات التي أطلقها سابقاً وهاجم فيها المتظاهرين في ميدان التحرير ودعاهم للعودة إلى منازلهم ، حيث أكد أنه تم تضليله من الإعلام ومن بعض أصدقائه لكونه خارج مصر في تلك الفترة ، وأوهموه أن شباب الثورة ضد مصر ويعملون بأجندات خارجية ، ولكنه الآن عرف الحق ويؤيدهم تماماً في مطالبهم ، ويتراجع عن تصريحاته التي أساءت لهم سابقاً ، لأنهم شباب طاهر ونظيف.
يُذكَر أن تامر حسني أعلن تأييده لبقاء مبارك بعد الخطاب الأخير، وظلّ يبكي في اتصال مع القنوات المصرية مطالباً الشبان بالعودة إلى بيوتهم ، قبل أن يتراجع عن ذلك في اتصال تليفوني مع الإعلامي عمرو أديب يؤكد فيه أنه مع الشباب.


امر حسني يكشف بنفسه ملابسات زيارته للتحرير
  مروة سالم :






بعد أن صار الجميع على علم بما حدث لتامر حسني أثناء زيارته للمعتصمين في ميدان التحرير خلال إضرابات ثورة الغضب، من أنه تعرض للطرد من قبل الثوار، حيث يؤكد تامر أن ما حدث بالفعل هو عكس ما تم نشره تماما، لذلك لجأ إلى سرد ما حدث من خلال تدوينة كتبها لـ "ناس mbc"
يقول تامر: "سمعت كلام كتير عن تعرضي للضرب في ميدان التحرير لموقفي من المتظاهرين، وأني عندما ذهبت للميدان كنت أصطحب معي حراس شخصيين، ومن خلال مدونتي أحب أن أوضح لكم الكثير من الأمور. أولا أنا لم أنتقد المتظاهرين، فأنا تلقيت خبر المظاهرات أثناء إحيائي إحدى الحفلات الفنية بهولندا وأصررت على العودة إلى القاهرة فور علمي بما حدث وظللت محتجزا بالمطار لمدة يومين بسبب عدم استقرار الرحلات الجوية بمصر خلال تلك الفترة، ولم أكن على دراية كافيه بالأحداث وان كل ما شاهدته خلال اليومين اللذين قضيتهما بالمطار كان مقصورا على ما عرضته قناة الجزيرة التي أعلن التليفزيون المصري أنها تحرض الشباب وتشعل الفتنة، فقمت على الفور بالاتصال بالتليفزيون المصري من المطار لكي أطلب من الشباب العودة إلى منازلهم حرصا على سلامتهم، لأني أعتبرهم أشقائي".
ويستكمل حسني عرض وجهة نظره فيما حدث، قائلا: "أما ما يقال عن ضربي في الميدان، فهذا عار من الصحة، وكل ما حدث هو سقوط المنصة التي كنت أتحدث من فوقها بسبب تدافع المتظاهرين، كما أني لم اصطحب حراسات خاصة أثناء ذهابي للمشاركة بميدان التحرير، والشخص الوحيد الذي كان يرافقني هو المخرج محمد دياب وهو شاهد على هذا الكلام".
واختتم تامر تدوينته بالتأكيد أنه ألغى عدة حفلات كلفته مليون دولار بسبب الأحداث الأخيرة، حيث علق: "أتمنى من الذين يحاولون النيل مني مستغلين هذا الحدث أن يتقوا الله، لأني أحب مصر ولا يستطيع أحد أن يزايد على ذلك، فأنا قمت بإلغاء حفلات لعيد الحب كان مقررا إقامتها في أمريكا ودفعت مليون دولار أميركي وهى قيمه الشرط الجزائي المبرم في العقد بيني وبين الشركة المنظمة للحفلات حتى أعود لمصر في هذه الظروف، وأنا لست نادما على ذلك، فهذا المبلغ زهيد ولا يقارن بالثمن الغالي الذي قدمه شهداء ميدان التحرير".
 


تامر حسنى المطرب الموهوب ينسى نفسه
 فى التصريحات الصحفية ويهاجم الجميع ..
امسك نفسك يافنان
سر اطلاقه للحيته هو حلم قديم بأن يصبح داعية اسلامى !!!!
 
شيرين ممثلة فاشلة ونصر محروس مش مخرج اصلا والسبكى منتج حاله مايل.. باختصار مافيش حد عدل غيره!
عمرو دياب بينفسن عليه لانه اكتسحه فى جميع الاستفتاءات .. طيب ادينا أمارة تنفع.
يقولون : ان نصر محروس منتج شاطر وستار ميكر من الطراز الاول وقادر على انه يعمل من الفسيخ شربات ويوما بعد يوم نتأكد من أن هذه المقولة صحيحة تماما خصوصا الجزء بتاع " الفسيخ " ولو مش مصدقنى اسمع تامر حسنى وانت تتأكد بنفسك.
ونحن لاننكر على تامر نجوميته , فهو بجد مميز وله مستقبل كبير فى الصف الاول من نجوم الغناء لانه حساس ويعرف كيف يصل للمستمع من أقصر طريق ـ هو طريق القلب ـ لكن هذا لايجب أن يجعله ينسى موقعه من الاغنية ويتصرف كأنه غير مسئول ثم كانت فتح الانطلاقة الكبرى له فى الالبوم الشهير باسم " تامر وشيرين " ورغم أن الالبوم كانت به عشر أغنيات الا أن تامر لم يلمع الا بأغنية واحدة هى " حبيبى وانت بعيد " الذى حاول كثيرا أن يرفضها ثم وافق على مضض أن يغنيها ـ هذا كلامه وليس استنتاجا ـ وفى هذا الالبوم تفوقت شيرين عليه تفوقا تاما فنجحت لها أكثر من أغنية بين الناس وهذا ما ترتب عليه نزول ألبومها فى العام التالى مباشرة وتأجيل نزول ألبوم تامر عامين وفيما يبدو أن تامر لا ينسى هذا الموقف أبدا ولايريد أن ينسى فيصرح مؤخرا لاحدى المجلات اللبنانية أن شيرين ممثلة فاشلة وهو تصريح فاشل لان شيرين لم تطرح نفسها كممثلة حتى ولو قامت ببطولة فيلم فهى مثل نجاة الصغيرة وليلى مراد مثلا لا يمكن أن نحاسبها على التمثيل ونقارنهما بسعاد حسنى وفاتن حمامة.
وبمناسبة التصريحات فيبدو أن وصول تامر للنجومية التى كان يحلم بها من خلال ألبومه اليتيم " حب " أفقده توازنه مثل قاسم أخو على بابا الذى دخل المغارة ورأى الذهب فلم يقل أحمدك يا رب بل ظل يهذى ونسى نفسه ونسى كمان كلمة السر لدخول المغارة والخروج منها وهذا واضح فى تصريحات تامر التى انطلقت فى كل الاتجاهات دون تمييز سواء على صفحات الجرائد أو فى القعدات الخاصة فعمرو دياب مثلا يبنفسن عليه لان تامر اكتسحه فى كل الاستفتاءات رغم أن تامر نفسه أول العارفين أن عمرو ليس مجرد ألبوم ينجح أو استفتاء غالبا مضروب, عمرو مشروع كبير وتاريخ أكبر ومستحيل أن نقارنه بمطرب ( وحيد الالبوم ) زى تامر حسنى.
هذا غير تصريحه عن نصر محروس بأنه مش مخرج أصلا .
ثم تتواصل تصريحات تامر تتشعب وتتوغل فتأخذه الجلالة ويقول ان سر اطلاقه للحيته هو حلم قديم بأن يصبح داعية اسلامى ودى وسعت منه خالص ولا تحتاج لتعليق لان تامر يطلق ذقنه لسبب بسيط هو اعجابه بالشعر فهو حريص على اتصال حاجبيه ويفتح القميص ليظهر شعر صدره وكل هذا لكسب أكبر عدد من المراهقات وهو نفسه يقول انه يغير رقم تليفوناته كل أسبوع هربا من ( بنات مدارس الثانوى )
أما أغرب تصريح قرأته لتامر هو أنه سيعتزل بعد خمس سنوات لانه سيكون قد عمل كل حاجة فى الغناء والسينما ولا تعليق عندى لهذا التصريح سوى سؤال بسيط : " ياكابتن تامر نعتبر دا وعد ؟.

كلام تامر حسني عن عمرو دياب ونجوم مصر

تامر حسني

 المصدر : http://100fm6.com/vb/showthread.php?t=98198 - 100fm6.com


الصورة المصغّرة



ولد تامر حسني شريف في مصر ,القاهرة بتاريخ 16 اب اغسطس عام 1977 ,أمه

سورية وأبوه مصري, له أخت كبرى من ابيه تدعى نيفين وأخ من امه وابيه يدعى حسام ويكبره بخمس سنين, كان تامر في صغره شديد الهدوء والخجل ويميل الى الانطوائية وامه كانت صديقته الوحيدة ورافقته في كل مراحل حياته, تفوق في مدرسته واحب كرة القدم فلعب في نادي الأهلي للناشئيين.



وبالرغم من حالة عائلته المادية المتواضعة إلا انه كان كريما معطاء لا يمثل له المال اي شيء, يساعد الناس ويستخير الله قبل ان يتخذ اي خطوة, كما انه عصبي بعض الشيء ولكنه لم يتخذ العصبية مساراً يكمل به حياته, فعندما يحزن يخبئ حزنه

ويكبته في قلبه إلى أن يصل به الأمر في بعض الأوقات إلى مرحلة المرض, كما أنه اعتاد ان يقدم لوالدته في كل عيد ام مصحف إلى جانب هدية متواضعة كوردة أو كرت معايدة حسب مصروفه المتواضع.



وعندما كان عمره خمس سنوات اصابه نزيف حاد في انفه وقال معظم الأطباء انه لن يعيش اكثر من ستة اشهر, ولكن امه لم تيأس من رحمة الله وطافت به على معظم الاطباء المختصيين حتى جاء الشفاء على يد الله ويد دكتور الماني, فكتب لتامر العيش

مرة اخرى .



مراهقة تامر حسني وعودة والده
تربى تامر حسني وحيدا بدون اب بعد ان هاجر والده المطرب الشعبي حسني شريف الى اروبا ليغني للمغتربين عندما كان تامر يبلغ سنة واحدة من العمر, فعاش حياة صعبة وقاسية في ظل ظروف مادية سيئة فعمل في بداية شبابه في مكتبة ومحطة بنزين وسوبر ماركت من اجل مساعدة والدته, وقضى مراهقته يعمل ويخوض في مصاعب الحياة وحيداً ناسياً نفسه وشبابه الضائع في العمل والفقر والتعتير .



وعاد والده في 1998 اي بعد عشرين سنة ليرى ولده تامر قد بدأ يصعد ادراج النجومية .



اكتشاف موهبة تامر حسني
بدأت والدته تلاحظ موهبته فأدخلته معهد الكونسيرفتوار لتعليم الموسيقى ,ودخل كلية الأعلام بجامعة 6اكتوبر حيث بدأت موهبته بالظهور حين كان يغني امام اصدقاءه عندما كانت تسنح له الفرصة, وفي إحدى حفلات الجامعة صادف وجود الاعلاميه سلمى الشماع التي عرفته إلى المنتج والمخرج المصري نصر محروس الذي اعجب بموهبته كثيرا وتنبأ له بمستقبل باهر فوقّع معه عقد ,وقدم اولى اغانيه "انا شكلي هاحبك" في النسخة الثانية من البوم فري ميكس مع عدد من الاصوات الجديدة ,حيث

لاقت اغنيته شعبية كبيرة بين الناس مما شجع نصر محروس للخوض في مغامرة تنبأ الكثير بفشلها,حيث قدم تامر حسني مع شيرين في البوم كامل فري ميكس 3 وطبع اسم تامر مع شيرين على الالبوم وكان ذلك بداية طريق النجومية بالنسبة لتامر حسني وشيرين .



وانقطع فترة عن اصدار اي جديد او اي البوم لانشغاله بالحفلات المكثفة التي كان يحيها في مختلف المناطق, ثم عاد ب البوم تامر حسني حب عام 2004 الذي حقق شهرة كبيرة وتتضمن انواع مختلفة من الغناء كالكوميدي باغنية "حرقة دم" "وانت نسيتي نفسك", والعاطفي باغنية "حب" "واوصفلك" .

وسرعان ما استغلت السينما نجاح تامر الباهر وشدت انتباهه فأدى دور في فيلم حالة حب وكان هذا الفيلم بمثابة ملخص صغير عن ما عاشه تامر في حياته الحقيقية من هجرة والده ومعاناته في بداية طريقه الفني وشارك في بطولة هذا الفيلم هاني سلامة وزينة وهند صبري, فلاقى هذا الفيلم نجاحا جماهيرا مقبولا مما شجع تامر للمغامرة والمشاركة في فيلم سيد العاطفي وتجسيد دور البطولة الى جانب النجمة عبلة كامل .



وتابع تامر نجاحاته في مختلف المجالات فكتب اغاني ولحنها لمغنيين مثل شيرين باغنية "بص بقى" "وقوم اوقف "لبهاء سلطان, فأكد من خلال اغانيه على معاناة الشباب وحياتهم اليومية الصعبة في مختلف الاطارات,

ولا يغنى سوى باللهجة المصرية لانه لا يتقن سواها ولانه يعتقد ايضاً ان الغناء ثقافة وحضارة.



ويتوقع العديدون ل تامر حسني ان يكون نجم الشباب القادم بعد عمرو دياب وخصوصاً بعد اغنية تامر حسني يا بنت الايه وذلك اعتمادا على التشابه الكبير فيما يقدمه النجمان, كما ان عمرو دياب هو مثله الاعلى لتامر حسني ويتمنى ان يقوم بعمل دويتو معه .



تامر حسني وفيلم عمر وسلمى الجزء الثاني

سيجسد تامر حسني في فيلم عمر وسلمى الجزء الثاني دور الاب عمر الذي احب سلمى "مي عز الدين" وتزوجها,ويريد تامر من خلال هذا الفيلم توجيه رسالة مهمة لجميع المتزوجين تتضمن كيفية تربية الاولاد وخلق جو عائلي سعيد ومريح ضمن المنزل,والتركيز على مشكلات الاسرة والانجاب بشكل خاص.



وسيبتعد تامر من خلال عمر وسلمى الجزء الثاني عن استهتاره وطيش الشباب الذي كان عليه في الجزء الاول , ويتوقع تامر النجاح الكبير للفيلم والترشيح لجائزة الميوزيك أوورد التي حصلت عليها نانسي عجرم من ثلاث سنوات .



الفيلم من اخراج احمد البدري بعد ان اعتذر المخرج اكرم فريد عن التصوير بسبب خلاف مع المنتج محمد السبكي ومن تأليف احمد عبد الفتاح, كما سيشارك عزت ابو عوف في الفيلم بالاضافة الى العديد من الوجوه الشابة الجديدة ك زين امين ونسرين وميريام نجمة ستار اكاديمي .



تامر حسني وحكاية حبه الوحيد

حطمت قصة حب فاشلة استمرت سبع سنوات قلب تامر حسني بسبب الفروق الطبقية,فكان هو الطالب الفقير الذي لا يملك شيئأ للتعبير عن حبه سوى صوته واغاني الحب والاشعار ,وكانت هي الفتاة الغنية المرباة على العز والجاه.



وحبه لها كان حبا حقيقيا ولم يكن طيش مراهقين وهي كانت تبداله نفس المشاعر

والاخلاص , وبعد مرور سبع سنوات على بداية قصة حبه للفتاة الغنية اراد ختام

هذه القصة والزواج منها, فتقدم طالبا يدها من ابويها ولكن فقره وفشله في بداية

مشواره دفع اهلها لرفضه وعدم موافقتهم على هذا الزواج, وفيما بعد تزوجت

الفتاة وكان زواجها ختام اعظم قصة حب استمرت سبع سنوات بين الشاب الفقير

والفتاة الغنية .



ودارت الايام وبدأ القدر يبتسم في وجه تامر حسنى ويصعد ادراج النجومية شيئا فشيئا حتى

اصبح شابا وسيما ومشهورا واي فتاة تتمنى منه توقيع او نظرة, وانهالت عليه

الحفلات والاموال والعقود واصبح النجاح يتبعه نجاح اخر, وفي احد المرات التقى

تامر بالصدفة بوالدي الفتاة اللذان رفضاه لفقره وفشله فحياهما احسن تحية وعلم فيما

بعد ان حبيبته القديمة تطلقت من زوجها الذي كان يسئ معاملتها .



ومازال تامر مخلصاً لحبه الاول ولم يحب بعد ذالك ابدا, ولكنه يريد الزواج وتكوين

اسرة لان العمر يتقدم به, فعندما يرى الفتاة التي تمتلك حنان لامومة في عينيها وقلبها

ستكون هي الفتاة التي يبحث عنها وسيتزوج بها .



فضائح تامر حسني
اتهام تامر حسني باستئجار الفتيات لزيادة شهرته

اتهمت وسائل الاعلان المصرية تامر حسني باستئجاره للفتيات من اجل اثارة حالة هستيرية وجنونية في حفلاته بهدف زيادة شهرته ومبيع بطاقات حفلاته,ويتم ذلك باتفاق تامر مع مديري ومنظمي الحفل ,واعتبرت وسائل الاعلان بان ما يفعله تامر مخلاً بالاخلاق والاداب وخروجاً عن التقاليد العامة .



كما اضافت صحيفة اخرى بان تامر له سوابق وقصص عن استئجار البنات من اجل زيادة شهرته, ففي احدى لقاءات تامر حسني على الهواء قامت احدى المعجبات بالاتصال وطلبت الزواج من تامر حسني على الهواء, فاكتشف فيما بعد ان تامر قام بالاتفاق مع مستقبل الهواتف في البرنامج من اجل تمرير تلك المكالمة.



كما ان الحفلة التي احياها تامر في الجزائر كانت الدليل القاطع على الاتهامات الموجهة لتامر حول استئجاره للفتيات,, ففي اثناء الحفلة ساد الجو حالة هستيرية وجنونية للفتيات وبدا البكاء والصراخ عندما شاهدوا تامر يعتلي المسرح واثناء الحفلة, لانه من المعروف عن الجزائريات اتزانهن وثقلهن مهما كان كبر الفنان الذي يقف امامهم .



عمرو خالد يؤثر في تامر حسني

لوحظ مؤخرا تغير جزري في حياة تامر حسني وجاء هذا التغير بعد اختلاط تامر حسني بالداعية الاسلامية عمرو خالد وقيامهم بعدة جلسات واعمال سوية, فبدأ تامر بالالتزام باداء الصلوات وفي وقتها, واعتزاله السهر الذي كان يدمنه خارج البيت, واخرج جميع المشروبات الروحية والكحولية من منزله, وقرر عدم الاستعانة بالفتيات والموديل في فديوهاته من اجل الرقص واثارت ضجه حوله, كما ادى تامر مناسك العمره مؤخرا, وقام بحلق شعره على الزيرو واصدر البوم بعنوان الجنة في بيوتنا ويتضمن مواضيع دينية واسرية مختلفة غناها بطريقة شبابية وبشكل مرن وسهل ليوصل ما تعلمه من عمرو خالد بطريقة مبتكرة .



كما عبر الداعية عمرو خالد عن حبه لتامر حسني ووتطورت العلاقات فيما بينهما وقام عمرو خالد بالاستعانة بتامر لتكون شارة برنامجه الجنة في بيوتنا بصوت تامر حسني , كما وصفه بانه رقيق القلب عفيف المشاعر ويملك ايمان قوي في قلبه فما ان يسمع ذكر الله واياته حتى يلين ويرتجف قلبه خشوعا, ووعد تامر حسني الله وعمرو خالد ببدا صفحة جديدة في حياته كليا, ويرجو عمرو خالد ان يستمر تامر حسني على هذا الطريق والمتابعة نحو الافضل.



كما اراد تامر ان يعرف ان كان يجوز له الغناء فاستشار عددا من المشايخ والمفتين فافتوا له بالغناء ولكن بشرط ان تكون اغانيه تدعو الى الفضيلة وتحمل معاني سامية, وعدم الاختلاط بالفتيات والنساء او قيامه بحركات وايماءات تثير الرغبة والغريزة الانسانية







الصور.. يوم في حياة تامر حسني داخل منزله






انفردت مجلة "الشباب" في عددها الأخير بعمل جولة داخل منزل المطرب تامر حسني، وذلك بعد أن وافق على أن يشارك محبوه في الوطن العربي يوماً من حياته داخل منزله.
تامر حسني أَكَّد إنه لا يتنازل عن طقوسه الخاصة في الكتابة والتلحين، الذي لا يستطيع أن يقوم بهما إلا داخل صومعته الخاصة التي أنشأتها له والدته في منزلهما الجديد.
حيث قال: "انتقلت مع والدتي إلى هذا المنزل منذ ما يقرب العام، ووالدتي هي التي كانت تشرف على جميع تجهيزاته، وأنا لم أكن أعلم في الأساس أن به مكاناً لم يُستغل بعد، ولأني كنت أرغب في وجود أستديو في منزلي لأن هذا يسهل عليّ أموراً كثيرة، فقد كنت أفكر في شراء منزل جديد يكون فيه مساحة لإنشاء الأستديو، وعندما كنت أناقش والدتي في هذا الموضوع أخبرتني عن هذا المكان وأننا يمكن أن نجهّزه ليكون أستديو وورشة عمل لي".


كلام عمرو دياب عن حماقى وتامر حسنى

خلال مؤتمر تجديد عمرو دياب مع شركه روتانا للصوتيات والمرئيات العام الماضى 2008 ....
تم القاء عده اسئله للفنان عمرو دياب بشأن النجوم الشابه الموجوده على الساحه الغنائيه فى الوقت الحالى وكان الحوار فى هذا السياق التالى...
الصحفى : ايه علاقتك بالمطربين الشباب الموجودين دلوقتى ؟
عمرو : بحبهم جدا وبحترمهم اوى لكن البعض منهم يقصد تشويه الاغنيه المصريه لكن ماتقلقوش هيفشلو فى كده
الصحفى : زى مين ؟
عمرو : لا طبعا مينفعش اذكر اسماء خالص وبعدين انت بتسأل ليه مانت عارفهم وكلنا عارفينهم
الصحفى : طيب اقدر اقول محمد حماقى وتامر حسنى وحسام حبيب و رامى صبرى وغيرهم ؟
عمرو : على فكره انا اعرف حماقى من ايام تمللى معاك وهو كان بييجى معايا الاستوديو اللى بنسجل فيه وهو شخصيه محترمه جدا وولد مهذب اوى وانا عن نفسى بحبه جدا وبسمع كل اغانيه لانه نموذج للفنان الشاب اللى بيقدم الاغنيه الشبابيه بأدب وبيحترم الذوق العام....وبالنسبه لعلاقتى بتامر حسنى كويسه وكان صديق لحماقى ايام البوم اكتر واحد وكان بيجيبلى الحان ساعتها....اما حسام حبيب ورامى صبرى فدول فعلا اولادى اللى مخلفتهومش وناس كويسه..وانا سعيد جدا بنجاح الشباب دى وفخور جدا بأن يكون فى مصر فنانين بالاسلوب ده ويارب يوفقهم ويكسروا الدنيا.



ولد تامر حسني شريف في مصر ,القاهرة بتاريخ 16 اب اغسطس عام 1977 ,أمهسورية وأبوه مصري, له أخت كبرى من ابيه تدعى نيفين وأخ من امه وابيه يدعى حسام ويكبره بخمس سنين, كان تامر في صغره شديد الهدوء والخجل ويميل الى الانطوائية وامه كانت صديقته الوحيدة ورافقته في كل مراحل حياته, تفوق في مدرسته واحب كرة القدم فلعب في نادي الأهلي للناشئيين.وبالرغم من حالة عائلته المادية المتواضعة إلا انه كان كريما معطاء لا يمثل له المال اي شيء, يساعد الناس ويستخير الله قبل ان يتخذ اي خطوة, كما انه عصبي بعض الشيء ولكنه لم يتخذ العصبية مساراً يكمل به حياته, فعندما يحزن يخبئ حزنهويكبته في قلبه إلى أن يصل به الأمر في بعض الأوقات إلى مرحلة المرض, كما أنه اعتاد ان يقدم لوالدته في كل عيد ام مصحف إلى جانب هدية متواضعة كوردة أو كرت معايدة حسب مصروفه المتواضع.وعندما كان عمره خمس سنوات اصابه نزيف حاد في انفه وقال معظم الأطباء انه لن يعيش اكثر من ستة اشهر, ولكن امه لم تيأس من رحمة الله وطافت به على معظم الاطباء المختصيين حتى جاء الشفاء على يد الله ويد دكتور الماني, فكتب لتامر العيشمرة اخرى .مراهقة تامر حسني وعودة والدهتربى تامر حسني وحيدا بدون اب بعد ان هاجر والده المطرب الشعبي حسني شريف الى اروبا ليغني للمغتربين عندما كان تامر يبلغ سنة واحدة من العمر, فعاش حياة صعبة وقاسية في ظل ظروف مادية سيئة فعمل في بداية شبابه في مكتبة ومحطة بنزين وسوبر ماركت من اجل مساعدة والدته, وقضى مراهقته يعمل ويخوض في مصاعب الحياة وحيداً ناسياً نفسه وشبابه الضائع في العمل والفقر والتعتير .وعاد والده في 1998 اي بعد عشرين سنة ليرى ولده تامر قد بدأ يصعد ادراج النجومية .اكتشاف موهبة تامر حسنيبدأت والدته تلاحظ موهبته فأدخلته معهد الكونسيرفتوار لتعليم الموسيقى ,ودخل كلية الأعلام بجامعة 6اكتوبر حيث بدأت موهبته بالظهور حين كان يغني امام اصدقاءه عندما كانت تسنح له الفرصة, وفي إحدى حفلات الجامعة صادف وجود الاعلاميه سلمى الشماع التي عرفته إلى المنتج والمخرج المصري نصر محروس الذي اعجب بموهبته كثيرا وتنبأ له بمستقبل باهر فوقّع معه عقد ,وقدم اولى اغانيه "انا شكلي هاحبك" في النسخة الثانية من البوم فري ميكس مع عدد من الاصوات الجديدة ,حيثلاقت اغنيته شعبية كبيرة بين الناس مما شجع نصر محروس للخوض في مغامرة تنبأ الكثير بفشلها,حيث قدم تامر حسني مع شيرين في البوم كامل فري ميكس 3 وطبع اسم تامر مع شيرين على الالبوم وكان ذلك بداية طريق النجومية بالنسبة لتامر حسني وشيرين .وانقطع فترة عن اصدار اي جديد او اي البوم لانشغاله بالحفلات المكثفة التي كان يحيها في مختلف المناطق, ثم عاد ب البوم تامر حسني حب عام 2004 الذي حقق شهرة كبيرة وتتضمن انواع مختلفة من الغناء كالكوميدي باغنية "حرقة دم" "وانت نسيتي نفسك", والعاطفي باغنية "حب" "واوصفلك" .وسرعان ما استغلت السينما نجاح تامر الباهر وشدت انتباهه فأدى دور في فيلم حالة حب وكان هذا الفيلم بمثابة ملخص صغير عن ما عاشه تامر في حياته الحقيقية من هجرة والده ومعاناته في بداية طريقه الفني وشارك في بطولة هذا الفيلم هاني سلامة وزينة وهند صبري, فلاقى هذا الفيلم نجاحا جماهيرا مقبولا مما شجع تامر للمغامرة والمشاركة في فيلم سيد العاطفي وتجسيد دور البطولة الى جانب النجمة عبلة كامل .وتابع تامر نجاحاته في مختلف المجالات فكتب اغاني ولحنها لمغنيين مثل شيرين باغنية "بص بقى" "وقوم اوقف "لبهاء سلطان, فأكد من خلال اغانيه على معاناة الشباب وحياتهم اليومية الصعبة في مختلف الاطارات,ولا يغنى سوى باللهجة المصرية لانه لا يتقن سواها ولانه يعتقد ايضاً ان الغناء ثقافة وحضارة.ويتوقع العديدون ل تامر حسني ان يكون نجم الشباب القادم بعد عمرو دياب وخصوصاً بعد اغنية تامر حسني يا بنت الايه وذلك اعتمادا على التشابه الكبير فيما يقدمه النجمان, كما ان عمرو دياب هو مثله الاعلى لتامر حسني ويتمنى ان يقوم بعمل دويتو معه .تامر حسني وفيلم عمر وسلمى الجزء الثاني سيجسد تامر حسني في فيلم عمر وسلمى الجزء الثاني دور الاب عمر الذي احب سلمى "مي عز الدين" وتزوجها,ويريد تامر من خلال هذا الفيلم توجيه رسالة مهمة لجميع المتزوجين تتضمن كيفية تربية الاولاد وخلق جو عائلي سعيد ومريح ضمن المنزل,والتركيز على مشكلات الاسرة والانجاب بشكل خاص.وسيبتعد تامر من خلال عمر وسلمى الجزء الثاني عن استهتاره وطيش الشباب الذي كان عليه في الجزء الاول , ويتوقع تامر النجاح الكبير للفيلم والترشيح لجائزة الميوزيك أوورد التي حصلت عليها نانسي عجرم من ثلاث سنوات .الفيلم من اخراج احمد البدري بعد ان اعتذر المخرج اكرم فريد عن التصوير بسبب خلاف مع المنتج محمد السبكي ومن تأليف احمد عبد الفتاح, كما سيشارك عزت ابو عوف في الفيلم بالاضافة الى العديد من الوجوه الشابة الجديدة ك زين امين ونسرين وميريام نجمة ستار اكاديمي .تامر حسني وحكاية حبه الوحيدتامر حسني بسبب الفروق الطبقية,فكان هو الطالب الفقير الذي لا يملك شيئأ للتعبير عن حبه سوى صوته واغاني الحب والاشعار ,وكانت هي الفتاة الغنية المرباة على العز والجاه.وحبه لها كان حبا حقيقيا ولم يكن طيش مراهقين وهي كانت تبداله نفس المشاعر والاخلاص , وبعد مرور سبع سنوات على بداية قصة حبه للفتاة الغنية اراد ختامهذه القصة والزواج منها, فتقدم طالبا يدها من ابويها ولكن فقره وفشله في بدايةمشواره دفع اهلها لرفضه وعدم موافقتهم على هذا الزواج, وفيما بعد تزوجتالفتاة وكان زواجها ختام اعظم قصة حب استمرت سبع سنوات بين الشاب الفقيروالفتاة الغنية .ودارت الايام وبدأ القدر يبتسم في وجه تامر حسنى ويصعد ادراج النجومية شيئا فشيئا حتىاصبح شابا وسيما ومشهورا واي فتاة تتمنى منه توقيع او نظرة, وانهالت عليهالحفلات والاموال والعقود واصبح النجاح يتبعه نجاح اخر, وفي احد المرات التقىتامر بالصدفة بوالدي الفتاة اللذان رفضاه لفقره وفشله فحياهما احسن تحية وعلم فيمابعد ان حبيبته القديمة تطلقت من زوجها الذي كان يسئ معاملتها .ومازال تامر مخلصاً لحبه الاول ولم يحب بعد ذالك ابدا, ولكنه يريد الزواج وتكوينأسرة لان العمر يتقدم به, فعندما يرى الفتاة التي تمتلك حنان لأمومة في عينيها وقلبهاستكون هي الفتاة التي يبحث عنها وسيتزوج بها .فضائح تامر حسنياتهام تامر حسني باستئجار الفتيات لزيادة شهرتهاتهمت وسائل الإعلان المصرية تامر حسني باستئجاره للفتيات من اجل إثارة حالة هستيرية وجنونية في حفلاته بهدف زيادة شهرته ومنيع بطاقات حفلاته,ويتم ذلك باتفاق تامر مع مديري ومنظمي الحفل ,واعتبرت وسائل الإعلان بان ما يفعله تامر مخلاً بالأخلاق والآداب وخروجاً عن التقاليد العامة .كما أضافت صحيفة اخرى بان تامر له سوابق وقصص عن استئجار البنات من اجل زيادة شهرته, ففي إحدى لقاءات تامر حسني على الهواء قامت إحدى المعجبات بالاتصال وطلبت الزواج من تامر حسني على الهواء, فاكتشف فيما بعد ان تامر قام بالاتفاق مع مستقبل الهواتف في البرنامج من اجل تمرير تلك المكالمة.كما ان الحفلة التي أحياها تامر في الجزائر كانت الدليل القاطع على الاتهامات الموجهة لتامر حول استئجاره للفتيات,, ففي إثناء الحفلة ساد الجو حالة هستيرية وجنونية للفتيات وبدا البكاء والصراخ عندما شاهدوا تامر يعتلي المسرح وإثناء الحفلة, لانه من المعروف عن الجزائريات اتزانهن وثقلهن مهما كان كبر الفنان الذي يقف إمامهم .عمرو خالد يؤثر في تامر حسنيلوحظ مؤخرا تغير جزري في حياة تامر حسني وجاء هذا التغير بعد اختلاط تامر حسني بالداعية الإسلامية عمرو خالد وقيامهم بعدة جلسات وإعمال سوية, فبدأ تامر بالالتزام بأداء الصلوات وفي وقتها, واعتزاله السهر الذي كان يدمنه خارج البيت, واخرج جميع المشروبات الروحية والكحولية من منزله, وقرر عدم الاستعانة بالفتيات والموديل في فيديوهاته من اجل الرقص وأثارت ضجة حوله, كما أدى تامر مناسك العمرة مؤخرا, وقام بحلق شعره على الزير واصدر البوم بعنوان الجنة في بيوتنا ويتضمن مواضيع دينية وأسرية مختلفة غناها بطريقة شبابية وبشكل مرن وسهل ليوصل ما تعلمه من عمرو خالد بطريقة مبتكرة .كما عبر الداعية عمرو خالد عن حبه لتامر حسني وتطورت العلاقات فيما بينهما وقام عمرو خالد بالاستعانة بتأمر لتكون شارة برنامجه الجنة في بيوتنا بصوت تامر حسني , كما وصفه بأنه رقيق القلب عفيف المشاعر ويملك إيمان قوي في قلبه فما ان يسمع ذكر الله وآياته حتى يلين ويرتجف قلبه خشوعا, ووعد تامر حسني الله وعمرو خالد ببدء صفحة جديدة في حياته كليا, ويرجو عمرو خالد ان يستمر تامر حسني على هذا الطريق والمتابعة نحو الأفضل.كما اراد تامر ان يعرف ان كان يجوز له الغناء فاستشار عددا من المشايخ والمفتين فأفتوا له بالغناء ولكن بشرط ان تكون اغانيه تدعو الى الفضيلة وتحمل معاني سامية, وعدم الاختلاط بالفتيات والنساء او قيامه بحركات وإيماءات تثير الرغبة والغريزة الإنسانية .البومات تامر حسنيحبقرب كمانعنيه بتحبكالجنة في بيوتناكل مرهيا بنت الايهاغاني تامر حسنيعنيه بتحبكالوحيدهانت اللي عملتيباعيشربنا يوفقكريح بالكعينيه بتحبكفاتت عليناكل مرهمايحرمنيش منكمين دولنور عينيهاوصلكياعيني خلاصالجنة في بيوتنااسماء الله الحسنيالجنه في بيوتناانا مش عارف اتغيرديني ودينكسبحان اللهشهر رمضانصاحبني يابوياتيجي ننسيلو عايز الخيروعينيها دمعتونجحنا السنادييا ارحم الراحمينيارب انا تعبانكل مرهالحياهانا شكلي هاحبككل مرهمحتاجلك يامهمشوارنور عينيحبالحلمالله عليكانت نسيتي نفسكحبحرقة دمفرصهقرب حبيبيلسه بحبكلما بتكون بعيدلووعد منييانا يانايابنت الايه ارجعلياعتذريالله يباركلي فيانا والله عارفحاسس بخوفدانت وحشنيسيب الحبصوتكيابنت الايهعرفت اللي فيهامكنتش مبينكل سنه وانت طيبماحدش حاسس بيهقرب كمان ياتعبنياسكتياصعب احساسافتكر ليايام زمانبعيد عن عينيبكلمه نتصالحدايبروح قلبيقرب كمانقسمه ونصيبما توصنيشهي ديقلبي اللي حبكافلام تامر حسني حالة حبسيد العاطفيعمر وسلمى الجزء الاولكابتن هيماعمر وسلمى الجزء الثانيأغاني تامر حسني من تأليفه وتلحينهانا بأهشكلك عامل عاملة أهي سابيتك قوم أقفبص بقىكلمات اغاني تامر حسني قرب كمانوانا جمبك حبيبى بجد مش عارف اقولك ايةمعاك الوقت بيعدى ماحسش بيةواى كلام هايوصف اية فلحظة بعيشها وانا وياككفاية عليا تبقى فحضنى وابقى معاك---قرب كمان من حضنى وحس باللى بحس بيةدانا من زمان مستنى اعيش وياك اللحظة دىيا حبيبى قول بحبك وانا اقولها معاك---حبيبى يفوت سنين وايام على حبك فقلبى يزيدكأنى بعيش من الاول فحب جديدبعدت كتير وحضنك عنة مهما بعدت برجع ليةوقلبى يدوب فأحساسة اللى عايش فية---قرب كمان من حضنى وحس باللى بحس بيةدانا من زمان مستنى اعيش وياك اللحظة دىيا حبيبى قول بحبك وانا اقولها معاكاسكتىأسكتىمش الحياة من غيرك طلعت احلىوانا كنت فاكرها فبعدك هاتكون صعبة ومش سهلة---واة كان بينا كلمة ووعد بس احنا نصيبنا مش لبعضانتى فحالك وانا فحالىوممكن كدة نسأل على بعض---ورايحة تقولى كلام للناسعلى أى اساس بتقولى جرحنى وعمرو ماحسانتى اللى ما بتحبيش فى حياتك غير دايما حاجة واحدة بسيا ريت اقدر اقولها فاغنيةالعيب مش فيكى دانا اللى بميل لناس ما تعرفناش الحنيةوقلوبها كدة فاتحاها سبيل---اسكتىمش الحياة من غيرك طلعت احلىوانا كنت فاكرها فبعدك هاتكون صعبة ومش سهلةيا ريت ارجع للى انا حبتها ازاى عرفتك بعدهامعاكى بس عرفت قيمتها ولا يسوى حبك ضلهاافتكرلىأفتكرلى اى حاجة كانت حلوة منىمش هاجرح تانى قلبكحبيبى خلاص سامحنى---انا مش عارف ابعد عنكانا مش عارف حتى اعيشواللى تاعبنى بحبك اكتروانتا بعيد ومابتشوفنيش---معقول قادر تسيبنىوفراقنا سهل عندكعديهالى عشان خاطرىحبيبى منا حتة منك---ايامى حبيبى فبعدكواللهى ما بيعدوانا اية خلانى اخترت البعدلما انا مش ادوقسمة ونصيبايوة كل واحد فينا راح وعاش حب جديدبس لسة الخير مالينا وكل شىء قسمة ونصيبيا ريت اللى يشوفها يسألها عاملة ايةوياريت يطمن خوفها مش هاقول كان بينا ايةوقولولها اللى كان بينا مايخليهاش تشوفنى تبص بعيداى واحدة ممكن تضعف ادام حبيبها دة شىء اكيدوانا اكتر واحد عارف من جواها ملاك قلبة رقيقواللى كان بينا فعنيا زكريات احساس بريقحتى انا ايوة انا اللى بعدك حبتهاطلعت انا فحبها مش اول حب فحياتهاواهى دايرة وبتدور عليناعلينا كلناماحنا خدنا حاجات كيتر ماكانتش اصلا حقنايا ريت اللى يشوفها يسألها عاملة ايةوياريت يطمن خوفها مش هاقول كان بينا ايةيا تاعبنىعمرها حصلت لك دىتبقى لسة مقابل حدوانتا لسة ما تعرفوشايوة ما تعرفوشبس نفسك تجرى عليةتحضنو وتنام فعنيةوانتا لسة ما تعرفوشايوة ما تعرفوشانا بقى حسيت دة معاكانا بقى طالبانى هواكانا بقى من يوم ما شوفتكمش متخيل غير عمرى معاكيا تاعبنى يا واجع قلبىمن حبى مش قادر اخبى---هاقولك عاللى فقلبىبصراحة انا مش على بعضىعاوزك تحضنى تقرب منى ولا احضن اناماتستغربش ماللى قلتوانا جالى احساس ليك فقلتودا الحزن فقلبى انتا شلتو اول ما شوفتك اناانا بقى حسيت دة معاكانا بقى طالبانى هواكانا بقى من يوم ما شوفتكمش متخيل غير عمرى معاكيا تاعبنى يا واجع قلبىمن حبى مش قادر اخبىقلبى اللى حبكقلبى اللى حبكبطل يحبكبطل يسلمبطل يتكلمبطل يقول بهواكلما انتا مش اد الغرام بتقول بحبك ليةلما انتا مش اد الكلام عايز من قلبى ايةقلبى اللى حبكبطل يحبكبطل يسلمبطل يتكلمبطل يقول بهواك---كنت عايش حياتى عشانكوياما حاولو ياما يخدو مكانكقولى امتى حبيتنى امتا كدة لما عمرك ما حستنيشكل مرة بستحمل جرحكواجى على نفسى وانا اللى بصالحكلاو بتقدر وبتستهر بمشاعرى وكل حنينىقلبى اللى حبكبطل يحبكبطل يسلمبطل يتكلمبطل يقول بهواك---انا ماليوم دة هاعيش لحياتىوهانسى واكبر من حكاياتىهيا ناقصة واللهى ما ناقصة افضل عايش كدة فجراحمش فاهم لية فضلت معاكمش شايف فيك اى حاجاتتخلى قلبى كدة اة يا قلبى متعلق ولا يوم ارتاحقلبى اللى حبكبطل يحبكبطل يسلمبطل يتكلمبطل يقول بهواكلما انتا مش اد الغرام بتقول بحبك ليةلما انتا مش اد الكلام عايز من قلبى ايةبعيد عن عينىبعيد عن عينى جايزبس اللى بينى وبينو عايش جوا قلبى ماهما كانماهما كان مهما كانصحيح انو سايبنى بس قلبى مش جايبنى انسى حضنو بتاع زمانبتاع زمان بتاع زمان---فى حاجات عشتها وياةوماتنفعش الا معاةلو ضاع منى انا اضيع واموتولا تنفع بعدو حياة---يغيب عن عينى ولكنة فقلبى مهما اغيب عنووكل ما بتحرم منو كل زاد فقلبى هواةماترجع بقى حبيبك اناواللهى بموت من وقتهابص فعينيا طب امسك اديامش دى اللى قلت انك بتحبها---فى حاجات عشتها وياةوماتنفعش الا معاةلو ضاع منى انا اضيع واموتولا تنفع بعدو حياةهى دىاكتر حاجة بحبها فيكى هوا دةاة هوا دة .. اة قلبكواكتر حاجة شدتنى ليكى هيا دىاة هيا دى .. طيبة قلبكواكتر حاجة تموتنى واتودينى كدة وتجيبنىلما اديا بتيجى عليكى وعنيكى فعنياواجمل حاجة واحلى مافيكىشفايفك همسك كل مافيكىعليكى مشية الله يخليكى بالراحة علياوياااااااااااة على الايام لما الايام تضحك للواحد مرة واحدةواة يا سلام يا سلامهاقولك كلام انا عمرى ما قلتو لأى واحدة---انا عارف ان الملايكة يا حببتى يا حببتى ما بتتشافشوازى انا شايفكواحلى ما فحبى ليكى انو اتاخد افشاة عشان مابخافشمعقول انا شايفكواكتر حاجة بتموتنى وتودينى كدة وتجيبنىلما اديا بتيجى عليكى وعنيكى فعنياواجمل حاجة واحلى مافيكىشفايفك همسك كل مافيكىعليكى مشية الله يخليكى بالراحة علياربنا يوفقكلا احكيليك ولا تحكيلى .. وبلاش تتلكيكيلىمش ناقصة شقى .. وامانة بقى .. على قلبك سلميلىومدام انتى شايفة كدة .. خسارة انى اعشقكضيعت سنين معاكى .. كدابة بصدقكوخلاص امشى وسبينى ... ربنا يوفقكطلعتى معاكى عينى .. وكمان بتهديدينىقال يعنى خلاص يا روحى .. من الجنة بتطردينىدا انتى لما تسيبينى .. يا حبيبتى هترحمينىمن الخنقة ومن جروحى .. دا انتى هتريحينىومدام انتى شايفة كدة .. خسارة انى اعشقكضيعت سنين معاكى .. كدابة بصدقكوخلاص امشى وسبينى ... ربنا يوفقكضيعت انا وقت معاكى .. و و اديتيك كل حياتىو رسمتيك جوه فى قلبى .. و قولت العمر فداكىلقيت اللى بيهواكى .. بيعذب نفسه معاكىو هاقولك كلمة فى قلبى .. بصراحة مش طلباكىبعيشبعيش على ذكرى كانت بنا من سنينوبنادى بأعلى صوت لى إنت فينحبيبى إرجعأنا بناديكوبخاف يتعذب قلبى أكتر من كدةوأعيش عمرى اللى جاى بالشكل دهحبيبى إرجع بناديكبتعيب وأنت اللى على بالىو إن كنت مش غالى يبقى مفيش غاليينوتسيب يا حبيبى جوايا .. أشواقى وهوايا وتروح لناس تانيينوده مين يعوض قلبى .. عن لحظة لقاكو أيه معنى الحياة لو مش معاكو ليه قولى أنا هونت عليكأيام .. حبيبى لا يمكن أوصفها بكلامأيام .. معرفش ليه فاتت قوامياريت أنسى .. و أعيش بعديكعنيا بتحبكعنيا بتحبك ... وقلبى بيحبكوحضنى بيضمك ... ده يبقى إيهمعايا و واحشنى ... بعيد بتوحشنىحبيبى طب قوللى ده يبقى ايهيعنى ايه لما كلامى .. كله يبقى فى سرتكيعنى ايه لما ابقى عايش .. مش شايف غير صورتكلا وصوتى يا حبيبى ... مينطقش إلا أسمكيعنى ايه كل ما أروح مكان ... أشوفك جنبىيعنى ايه حبك و اخدنى ... قلبى و روحى و عقلىلا وعمرى ما الاقى نفسى ... إلا و إنت فى حضنىهوصلكانا مش هخاف المرة دى ضاع من عمرى سنين فى الخوفمش هكون انسان عادى انا هتحدى اى ظروفانا مش هخاف المرة دى ضاع من عمرى سنين فى الخوفمش هكون انسان عادى انا هتحدى اى ظروفهوصلك حتى لو عارف انى ممكن اموتهوصلك ولازم تحسى بالى حبك موتهوصلك حتى لو عارف انى ممكن اموتهوصلك ولازم تحسى بالى حبك موتولو ايديكى ملمستش ايديا ..كفاية عليا اموت وانا شايف .. لهفتك عليييييييااانا بس مضايقوالله ماتحدى ولا يوم هقول ازاى .. تقدر تعيش بعدىايام وهتعدى .. وبكرة تتعود ياحبيبى على بعدىانا بس مضايق علشان بشوف ف عنيك .. نظرة صعبان عليك وعليك ده مش لايقانا بس مضايق علشان بشوف ف عنيك .. نظرة صعبان عليك وعليك ده مش لايقهتسبنى خلاص وانا هرضى محدش مات م الوحده ... وعااادى ما انا قبلك عشت لوحدىهتسبنى خلاص وانا هرضى محدش مات م الوحده ... وعااادى ما انا قبلك عشت لوحدىانا بس مضايق علشان بشوف ف عنيك .. نظرة صعبان عليك وعليك ده مش لايقانا بس مضايق علشان بشوف ف عنيك .. نظرة صعبان عليك وعليك ده مش لايقايه يعنى لو هتعب .. ما انا قلبى لحم ودم من حقه يتألمولو بشوف اصعب من جرحى مش هتشوف ... ولا حاجه بتعلمده انا لو بموت تعرف .. هقول بعيش مبسوط .. اهون عليا الموت .. ولا يوم تشوفنى اضعفده انا لو بموت تعرف .. هقول بعيش مبسوط .. اهون عليا الموت .. ولا يوم تشوفنى اضعفهتسبنى خلاص وانا هرضى محدش مات م الوحده ... وعااادى ما انا قبلك عشت لوحدىهتسبنى خلاص وانا هرضى محدش مات م الوحده ... وعااادى ما انا قبلك عشت لوحدىانا بس مضايق علشان بشوف ف عنيك .. نظرة صعبان عليك وعليك ده مش لايقانا بس مضايق علشان بشوف ف عنيك .. نظرة صعبان عليك وعليك ده مش لايقكل سنةكل سنة وانته طيب ومن قلبي قرييب ... والسنة دي معايا واللي جاي ويايايا أغلى الحبايب يا سكر و دايب ... يا كل الحبايب حبايب كلك خير وطيبوعمري اللي جاي هاشيلك بين عيوني شيلولو هأقدر يا روحي هأجيبلك نجوم الليلحبيبي معاك الحب طعمه جميلوعمري اللي جاي هاشيلك بين عيوني شيلولو هأقدر يا روحي هأجيبلك نجوم الليلحبيبي معاك الحب طعمه جميلو كل سنة وانته طيبعيونك حبيبي رموشك يا عيني خدوك يا سيدي يا سيدي الله عليكوعيدك ده عيدي و حبك نصيبي و قلبك حبيبي حبيبي انا عمري ليكعيونك حبيبي رموشك يا عيني خدوك يا سيدي يا سيدي الله عليكوعيدك ده عيدي و حبك نصيبي و قلبك حبيبي حبيبي انا عمري ليكحبيبيوعمري اللي جاي هاشيلك بين عيوني شيلولو هأقدر يا روحي هأجيبلك نجوم الليلحبيبي معاك الحب طعمه جميلوعمري اللي جاي هاشيلك بين عيوني شيلولو هأقدر يا روحي هأجيبلك نجوم الليلحبيبي معاك الحب طعمه جميلو كل سنة وانته طيبكل سنة وانته طيب ومن قلبي قرييب ... والسنة دي معايا واللي جاي ويايايا أغلى الحبايب يا سكر و دايب ... يا كل الحبايب حبايب كلك خير وطيبارجعليحبيبي انا قلبي واجعني انت عامل فيه انت ساحرني والا ايهما كل الناس بتقدر تسنى تسنى طب انا مش قادر انساك ليهارجعلي انا قلبي معاك مش قادر انسى هواك يا حبيبي يا احلى ملاك يا روح الروحارجعلي انا قلبي معاك مش قادر انسى هواك يا حبيبي يا احلى ملاك يا روح الروحعندي امل كلي امل اشوفك تاني في حصنيايه العمل ايه العمل ارجعلي تاني وخدنيعندي امل كلي امل اشوفك تاني في حصنيايه العمل ايه العمل ارجعلي تاني وخدنيانا تعبان من غيرك اسمعني وراضي ضميرك لو عادي تسبني لغيرك انا والله اموتانا تعبان اسمعني اااه ده انا والله اموتاه اااه ...ساكت هتعمل ايه يا مالك روحي و امريشفت حصللي عشانك ايه فرحني لو يوم في عمريساكت هتعمل ايه يا مالك روحي و امريشفت حصللي عشانك ايه فرحني لو يوم في عمريفين ايام ليالينا والفرحة اللي في عنينالما بنكون لوحدينا وديبين في غرامانا تعبان من غيرك اسمعني وراضي ضميرك لو عادي تسبني لغيرك انا والله اموتانا تعبان من غيركالله يباركلي فيكيا حبيبي من حبي فيك لا هتكلم ولا أغنيلكمن اليوم هأحبك حب جديد يخليني حبيبي أدعيلكيا حبيبي من حبي فيك لا هتكلم ولا أغنيلكمن اليوم هأحبك حب جديد يخليني حبيبي أدعيلكالله يباركلي فيك يا أغلى من عينيا ... الله يخليني ليك و اجيبلك الدنيا دياالله الله ... الله الله يحميك حبيبي يا عمري يا غالي ويخليك لياالله يباركلي فيك يا أغلى من عينيا ... الله يخليني ليك و اجيبلك الدنيا دياالله الله ... الله الله يحميك حبيبي يا عمري يا غالي ويخليك لياانا اهو قدامك وبين اديك ... انا كلي علشانك وملك ليكانا اهو قدامك وبين اديك ... انا كلي علشانك وملك ليكسألت قلبي بيحبك قد إيه ؟وقاللي قلبي ده حب جديد عليهسألت قلبي بيحبك قد إيه ؟وقاللي قلبي ده حب جديد عليهالله يباركلي فيك يا أغلى من عينيا ... الله يخليني ليك و اجيبلك الدنيا دياالله الله حبيبي الله الله يحميك حبيبي يا عمري يا غالي ويخليك لياالله يباركلي فيك ... الله يخليني ليك و اجيبلك الدنيا دياالله الله حبيبي الله الله يحميك حبيبي يا عمري يا غالي ويخليك ليااعتذرياعتذري للي هيجي بعدي خليه يسامحني اصل انااخدت كل حاجة في عهدي وشوفي عهدي كان كام سنةاعتذري للي هيجي بعدي خليه يسامحني اصل انا اخدت كل حاجة في عهدي وشوفي عهدي كان كام سنةانا مش قلقان عليكي عارفك راجعة وبوعدكمين غيري بيملا عنيكي مين زيي هيقدر يسعدكلو فاكراني هضعف و ارجعلك اسمعلك و احتاجلكتبقي يا حبيبتي غلطانة و اتجننتي في عقلكاعتذري للي هيجي بعدي خليه يسامحني اصل انا اخدت كل حاجة في عهدي وشوفي عهدي كان كام سنةاعتذري للي هيجي بعدي خليه يسامحني اصل انا اخدت كل حاجة في عهدي وشوفي عهدي كان كام سنةلو فاكرة انك يا حبيبتي هتقدري تنينيلا بصي كل حاجة فيكي اكيد هتفتكرينيلو فاكراني واحد هتكلميه وتقفلي تكلمي غيرهده انا اول واحد في حياتك حبك واداكي خيرهاعتذري للي هيجي بعدي خليه يسامحني اصل انا اخدت كل حاجة في عهدي وشوفي عهدي كان كام سنةخليه يسامحني اصل انادايبدايب فى العيون دى وفيكمش هاخبى عليكانتا اول حد برتاحلو و بسلم ليةوسايب روحى رايحة معاكصعب ثانية انساكلو ماكنتش جمبى دلوقتى كنت هاعمل اية---لأ بقى استنانى محتاجلك وشوقى ملانى حبككل يوم والتانى عمال جوة قلبى يزيدانتا بالنسبة لى اكتر حد شاغل بالىمش هاحكيلك اللى جرالى وقت ما كنت عنى بعيد---لما جمبى بقيتبالحياة حسيتايوة انا اتطمنت واتبسمت للاياموشايف اد اية فرحانلأ دة لسة كمانهيا ديا الدنيا بيك حاجة تانية اة يا سلام---لأ بقى استنانى محتاجلك وشوقى ملانى حبككل يوم والتانى عمال جوة قلبى يزيدانتا بالنسبة لى اكتر حد شاغل بالىمش هاحكيلك اللى جرالى وقت ما كنت عنى بعيد حطمت قصة حب فاشلة استمرت سبع سنوات قلب



تامر حسنى

تامر حسنى


منى ذكى وزوجها احمد حلمى

منى ذكى وزوجها احمد حلمى

فنان المصري يشكك في مصداقية قناة مصرية ويهاجم عمرو ديابباسل يسري
استطاع المطرب تامر حسني، خلال عامين فقط، أن يضع اسمه على قائمة المطربين الأكثر شعبية ونجاحا في مصر والعالم العربي، خاصة بعد تقديمه لفيلمين من بطولته هما «حالة حب» و«سيد العاطفي».
جاء صعود تامر في الوقت الذي تراجع فيه كبار المطربين، هذا الوضع خلق مقارنة يثيرها البعض بين الفنان المصري عمر ودياب وتامر، فيرى أنصار تامر أنه استطاع أن يسحب البساط من الجميع، بمن فيهم عمرو دياب، بينما يرى أنصار دياب أنه لا يزال بلا منافس حقيقي. المقارنة زادت حدتها عندما فاز تامر حسني، خلال هذا العام، بلقب أفضل مطرب في عدة استفتاءات صغيرة، أجرتها بعض محطات الإذاعة والتلفزيون المحلية، ولكن عقب صدور البوم عمرو دياب الأخير، بدأ البعض يعيد ترتيب قوائم الاستفتاءات، بحيث يتصدرها دياب، وهو الأمر الذي أثار قلق وغضب تامر، خاصة عندما اتصل به أحد الصحافيين منذ أيام ليهنئه بحصوله على لقب

ادخل واضغط هنا ...


تحيـــــــــــــــات محمد   و مــــــــــــاســـا و مـــــــرح الروح


ليست هناك تعليقات

يتم التشغيل بواسطة Blogger.